Oczami Maniaka #2: Seriale warte obejrzenia

Hejka!

Dziś druga odsłona kącika maniaka. W pierwszej było o filmach, więc teraz nadszedł czas na seriale. Wskażę i pokrótce opiszę 5 moich ulubionych tasiemców, których oglądanie umiliło mi czas, poszerzyło wyobraźnię, a także pomogło mi odkryć wielu wspaniałych aktorów.

13 powodów


To serial, o którym ostatnio jest niebywale głośno. Obrazuje on tytułowe trzynaście powodów, przez które Hannah Baker popełniła samobójstwo. Choć postać głównej bohaterki po pewnym czasie irytuje to jest to zdecydowanie produkcja, która zasługuje na uznanie, ze względu na poruszany temat.



Ukazywanie realnych problemów nastolatków oraz obrazowanie psychiki osoby, która myśli o zabiciu się to temat kontrowersyjny, lecz dzięki temu skłania do dyskusji i refleksji. Warto obejrzeć przede wszystkim dla fabuły.


Glee

Piękna muzyka, ciekawe aranżacje znanych piosenek, sympatyczni i podstępni bohaterowie, a do tego akcja osadzona głównie w liceum. Wszystko to sprawiło, że kilka lat temu Glee było przebojem wśród nastolatków.



Oglądając perypetie luzerów oraz królów możemy dostrzec powody problemów młodzieży oraz wyraźny podział na grupy, jaki występuje w szkołach. Jednak przede wszystkim widzimy, że talentu nie powinno się ukrywać. Z odpowiednią grupą ludzi jesteśmy w stanie osiągnąć wszystko, bo "bycie częścią czegoś wyjątkowego, czyni nas wyjątkowymi".



Sherlock

Serial idealnie dopracowany! Wydaje mi się, że Benedict Cumberbatch jest najlepszym detektywem wszechczasów. Jego gra, mimika twarzy... Wszystko, co sobą reprezentuje w tej produkcji sprawia, że czujemy napiętą atmosferę dochodzeń i z każdą minutą coraz więcej myślimy o tym, co wydedukuje Holmes.


Nagłe zwroty akcji i groźni wrogowie - tego nie brakuje w życiu Sherlocka.


Teen Wolf

Początkowe cztery odcinki były bez fajerwerków. Jednak, z biegiem wydarzeń, z pozoru przeciętny serial o wilkołakach i innych potworach, przemienił się w tasiemiec pełen grozy, zagadek i odważnych bohaterów. Przede wszystkim swoją grą zachwyca odtwórca Stilesa (Dylan O'Brien), który stał się moim crushem :D.


Zaczyna się od przemiany głównego bohatera w wilkołaka, którego istnienie przyciąga coraz więcej dziwnych istot. Życie zwykłych nastolatków komplikuje się i wciąż muszą walczyć o bezpieczeństwo swojego miasta. Serial podkreśla wagę przyjaźni oraz przywiązania oraz nawiązuje do wielu mitologicznych stworzeń.



Gra o tron

Iiii... Tak, nadszedł czas na serial, którego tytuł zapewne większości obił się o uszy. "Gra o tron" stała się niezwykle popularna - nie tylko z powodu częstych śmierci głównych bohaterów (choć to też), lecz przede wszystkim dzięki świetnej fabule, fantastycznej grze aktorskiej każdej osoby z obsady oraz za pomocą zapierającym dech w piersiach kadrom.



To serial fantastyczny, w którym toczy się ciągła walka o tron i, tym samym, o życie. Chęć władzy popycha do niecnych celów.
Zwroty akcji co kilka minut powodują łzy i jednoczesne zdumienie, a godzina serialu mija jak chwila.

To moje wrażenia na temat tasiemców, które znalazły się w top 5. A jakie są Wasze ulubione seriale?
M.

Znajdziesz mnie na:
https://twitter.com/qilin_https://www.instagram.com/_qilin_/https://www.facebook.com/stylowana100latka

Komentarze

  1. Nie przepadam za serialami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ogladałam chyba żadnego...seriale to raczej nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to kwestia dobrania odpowiedniego gatunku, by zostać wciągniętym w świat seriali ;)

      Usuń
  3. Ja lubie seriale, ale te jakoś mnie nie skusiły :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam tylko 13 powodów, o reszcie słyszałam, może kiedyś obejrzę ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten serial jest ostatnio niezwykle popularny ;). Potwierdzony został drugi sezon.

      Usuń
  5. Ooo uwielbiam Teen Wolf! I Dylana oczywiście, haha ;) Czekam na ostatnie 10 odcinków, jakoś pierwszy ma chyba premierę na początku wakacji :) Pozdrawiam:*
    http://mishmashbyalice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ♥♥♥
      Ooo, jeszcze nie sprawdzałam, kiedy będzie ta premiera, więc dzięki za info! Pewnie zgra się w czasie z nowymi odcinkami "Gry o tron", które mają być od ok. połowy lipca ;).
      Buziakii :*******

      Usuń
  6. Oglądałam kiedyś gra o tron, świetne filmy na pewno jakieś obejrzę.
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Sherlock idealnie wpisuje sie w moj gust :) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam seriale :) Właśnie oglądam "13 powodów", ale po dwóch odcinkach jakoś specjalnie mnie nie wciągnął.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, serialowa Siostro :D!
      Jeśli dotrwasz do ok. 11 odcinka to zobaczysz, że było warto obejrzeć ;).

      Usuń
  9. 13 powodów bardzo szybko obejrzałam :) Serial Glee również znam :)
    Pozdrawiam :) Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  10. oj kompletnie nie przepadam za serialami

    OdpowiedzUsuń
  11. ahhh żebym ja miala wiecej czasu na seriale ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny blog, każdy powinien go zobaczyć :)
    oby tak dalej :* pozdrawiam!
    kaarollkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie znam bo nie ogladam seriali :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/05/dark-blue-jacket.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Też jestem maniaczką seriali, a z tych najbardziej lubię Glee :) Jeżeli jesteś ciekawa, ostatnio dodałam post o 5 serialach, które obejrzy się jednym tchem - zapraszam :)

    www.kiercia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjny post. Uwielbiam takie serie ponieważ jestem kinomaniakiem :) Jednak preferuję filmy, rzadko mam czas na oglądanie seriali, a jak już zaczynam, zapominam na którym odcinku jestem. Może powinnam zacząć to zapisywać i w końcu zabrać się za jakiegoś tasiemca :) Zawsze bardzo ciekawiła mnie "Gra o tron" naprawdę o tym serialu było bardzo, bardzo głośno. O "13 powodów" też słyszę coraz częściej :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam założyć konto na filmwebie i tam zaznaczać odcinki, które się obejrzało ;). Inaczej też nie wiedziałabym, na którym odcinku skończyłam :3.

      Usuń
  16. Widze moje ulubione seriale :D Ja polecam the100 i supernatural. To moje dwa najulubieńsze♥
    Pozdrawiam, jestem-folta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. The 100 trochę oglądałam, faktycznie fajny, ale już nie chciałam dodawać do wpisu zbyt wielu propozycji :P

      Usuń
  17. Gra o tron to chyba najlepszy serial jaki oglądałam teraz tylko czekać na nowy sezon ♥


    Zapraszam na bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mój ulubieniec ♥. Jestem mega ciekawa, jak wszystko się potoczy w ostatnich odcinkach!

      Usuń
  18. Zamierzam obejrzeć 13rw ale jakoś niestety nie mam czasu na seriale :(

    sandziv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie obejrzę coś z tych propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  20. sherlocka polecam i ja bardzo mocno<3
    Mój chyba ulubiony serial, a ich akcenty - niebo ;)

    vanillia96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj taaak, takiego brytyjskiego akcentu można słuchać na okrągło :3

      Usuń
  21. Do obejrzenia 13 powodów przymierzam się od miesiąca, ale cały czas brakuje mi czasu. Za dużo ciekawych seriali jest dostępnych ;) Sherlocka bardzo lubię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z przedostatnim zdaniem. Czasem mam tak, że chcę coś obejrzeć, przeglądam, jakie produkcje mają wysokie opinie i później z pół godziny schodzi mi na samo decydowanie, co najlepiej teraz zobaczyć xD. Ach, to życie niezdecydowanego człowieka xD.

      Usuń
  22. Oglądam 13 powodów. Super serial. Jednak nie zgadzam się z opiniami osób z taśm absolutnie ;) Niektórzy nic szczególnie złego nie zrobili.. a ona ich oskarżała ;) Trochę własnego czubka nosa nie widziała... Tak samo w stosunku do miłości. Najpierw na odwalała a potem ojej ojej ;) Mimo wszystko i tak go lubię :D
    Pozdrawiam :)
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jeny, Hannah też mnie tym wkurzała :/.
      Jednak serial oglądałam dla przekazu i ciekawych akcji, gdyby miało się koncentrować tylko na jej uciążliwości to w odcinkach daleko by się nie zaszło :P.
      Buźka :*

      Usuń
  23. Nie wciągam się raczej w seriale, ponieważ zbytnio nie mam na nie czasu. Może w wakacje postaram się jakieś obejrzeć ^^ Pozdrawiam! ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. O 13 powodów dużo słyszałam, ale jeszcze nie oglądałam, może kiedyś jak będę mieć więcej czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam seriale, dużo bardziej niz film obecnie :) Sherlocka kocham, 13 powodów też fajne. Polecam "Szefową" i "Słodkie kłamstewka" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie również preferuję seriale zamiast filmów :P. Ale to co pewien czas się zmienia.
      Wiele osób chwali PLL, jednak mnie po obejrzeniu kilkunastu odcinków znużyły :/.
      O Szefowej za dużo nie słyszałam, zerknę w wolnej chwili :). Dzięki za polecenie!

      Usuń
  26. Oglądałam tylko 13 powodów i ja jestem na nie. W tym serialu nie było ani krzty wesołości jakiejkolwiek. Ale myślę, że dla dziewczyn np. z gimnazjum które są w jej wieku moze się przydać bo serial otwiera oczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej producenci nie mieli zamiaru, by był to wesoły serial. Porusza ważne kwestie, być może pomoże to dorastającym osobom zmierzyć się z własnymi problemami egzystencjalnymi :).

      Usuń
  27. Teen Wolf to mój ulubiony serial. Szkoda, że niestety teraz będzie jego ostatni sezon. :( Oglądałam '13 powodów' głównie dlatego, że był na niego szał. Na początku jest trochę nudnawy, ale później się rozkręca. ;)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Jestem mniejszością, ale nie dałam sie porwac serialowi 13 powodów. Serial moze i ma dobre przesłanie, ale niestety zauwazyłam, iz ma często niekoniecznie dobry wpływ na psychike oglądajacych. Duzo osób wpada po nim w smutek i melancholie. Zazwyczaj są to soby wrazliwe, a osoby ktore sie znęcają w szkołach nad słabszymi raczej nie siegną nigdy po ten serial bądź tą lekturę. A GOT z wielką chęcią obejrze :3 Od siebie polecam House of Cards. CIezki, ale ambitny <3 Obserwuje ;*

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam 13 powodów, innych nie oglądałam, ale w najbliższym czasie zacznę. Pozdrawiam 😀
    http://gotowaanawszystko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Oglądałam serial 13 powodów i jestem pod wielkim wrażeniem. Bardzo mi się on spodobał i stał się jak na razie ulubieńcem. Nie mogę się doczekać drugiego sezonu ♥

    OdpowiedzUsuń
  31. Oglądałam tylko trzynaście powodów..I główna bohaterka sama na własne życzenie pakowała się w kłopoty.
    mama-urwisa.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  32. Oglądam tylko "13 Rw", ale przede mną "Gra o tron" i "Sherloock" :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

✿ Życzę miłego dnia / Have a nice day