Oczami Maniaka #1: Filmy warte obejrzenia

Cześć Kochani :)

Oglądanie filmów i seriali to moje małe uzależnienie. Uwielbiam śledzić karierę aktorów, za którymi najbardziej przepadam, a także zatracać się w historiach, które pobudzają wyobraźnię lub skłaniają do łez.


Z tego powodu postanowiłam wprowadzić nową serię, która nosi nazwę "Oczami Maniaka" - mam nadzieję, że dzięki temu znajdziecie kilka ciekawych propozycji do obejrzenia w jesienny lub zimowy wieczór oraz, że nie uznacie poświęconego czasu na zapoznanie się z tymi ekranizacjami za stracony :).


"Kod nieśmiertelności" (Thriller, Sci-Fi)

Wszelkie filmy, które opowiadają o tym, że oprócz naszej czasoprzestrzeni istnieją też inne wymiary trafiają w mój gust. Ten thriller prezentuje pętlę czasową - główny bohater Jack jest ciągle wysyłany w to samo miejsce i czas, by odkryć, kto podkłada bomby w Chicago, zabijając przy tym ogromną ilość ludzi.



Wizja autorów filmu jest bardzo futurystyczna, bo w końcu jak można wysyłać non stop jednego człowieka do przeszłości jedynie po kliknięciu odpowiedniego przycisku? I jak to się dzieje, że zmieniając coś w czasie, który minął nie wpływamy na teraźniejszość, jednak jesteśmy w stanie pomóc naprawić aktualny, realny świat? Te czasoprzestrzenne łącza są dla mnie zagadką.

Najbardziej znane osoby z obsady: Jake Gyllenhaal (możecie go kojarzyć m.in. z "Do utraty sił", gdzie wcielił się w boksera walczącego z przeciwnościami losu), Vera Farmiga (genialna jako badacz zjawisk paranormalnych w "Obecności"),


 "Pokój" (Dramat)

Co do tego dramatu to ciężko mi go opisać. Jest tak dobry, że aż brak mi słów. TAK DOBRY, że po jego obejrzeniu nie mogłam spać, bo wciąż myślałam o tym, co spotkało bohaterów oraz, jak ich dotychczasowe życie wpłynęło na ich psychikę.
Głównymi bohaterami są matka i jej dziecko. Żyją w małym pomieszczeniu, które 5-letni Jack uważa za cały świat, bo oprócz powierzchni ograniczonej przez cztery ściany nie widział nic więcej.



W tym filmie obserwujemy, jak miejsca, w których przebywamy wpływają na nasze postrzeganie tego, co istnieje. Im więcej widzimy, tym we więcej jesteśmy w stanie uwierzyć, a jeśli znamy tylko małą przestrzeń to nie sądzimy, że coś lepszego, realnego istnieje poza nią. W dramacie widzimy też granice ludzkiej wytrzymałości psychicznej.

Obsada: Brie Larson, która za grę w tym filmie otrzymała Oscara oraz Jacob Tremblay - dziesięciolatek grający wiarygodniej niż niejeden wykształcony aktor.


"Osobliwy dom Pani Peregrine"  (Fantasy, przygodowy)

Gatunek fantasy od dawna ma szczególne miejsce w moim sercu - najróżniejsze magiczne elementy w filmie sprawiają, że wpatruję się w ekran jak zaczarowana. Do obejrzenia "Osobliwego domu..." przekonały mnie dwa fakty: reżyserem jest Tim Burton a w obsadzie znalazła się Eva Green. Dzięki temu już przed seansem wiedziałam, że te dwie godziny z mojego życia nie będą zmarnowane.

Wykreowane postacie są świetnie ucharakteryzowane, posiadają wyjątkowe osobowości, a sceneria i efekty specjalne, jak dla mnie, utrzymują wysoki poziom. Klimat tego filmu jest naprawdę wyjątkowy, a młodzi aktorzy grają przekonująco.



"Macie czasem uczucie, że nic, co robicie się nie liczy?" - od tego pytania zaczynają się przygody Jake'a, nastolatka, który jest znudzony swoją przeciętnością. Po różnych zwrotach akcji można zauważyć, że cała fabuła ukierunkowana jest tak, by uzyskać odpowiedź na pierwsze zdanie ze scenariusza, a ponadto by dostrzec, że nasz los jest w naszych rękach i to nasze decyzje wpływają na to, jak się on toczy. Każdą zmianę jesteśmy w stanie wprowadzić jeśli tylko mamy odwagę i wierzymy, że przekraczanie barier jest możliwe.

Obsada: Asa Butterfield (wcześniej grał główne role w "Chłopcu w pasiastej piżamie" oraz "Grze Endera"), Eva Green, Samuel L. Jackson.


"Czarny łabędź" (Dramat, psychologiczny)

Balet to trudna i wymagająca sztuka. Droga pełna rozczarowań, zachwiań wiary w siebie, a prowadzi przez łzy, krew i ból. Jednak dla widza bajecznych tańców widoczny jest tylko efekt końcowy, kulminacja wszystkich pozytywnych i negatywnych przeżyć.



"Czarny łabędź" to idealna ekranizacja dla osób, które lubią myśleć, co może siedzieć w głowie drugiej osoby. Nina Sayers, kobieta w zupełności oddana swojej pasji, marzy o dostaniu głównej roli łabędzia. Wie, że jest jedną z najlepszych baletnic, ponieważ większość swojego czasu poświęca na ćwiczenia, żyje dla swojego hobby. Jedyne przeszkody do osiągnięcia wyższego poziomu znajdują się w jej mózgu.

Jest osobą, która zamyka się przed ludźmi, a jak wiadomo, obracając się wśród różnych osób można się wiele nauczyć. Już samo przyglądanie się życiu innym pokazuje, że losy mogą toczyć się w różną stronę ze względu na to, że każda osobowość jest inna i nie jesteśmy w stanie podejmować identycznych decyzji, co pozostali. Dla aktorów umiejętna obserwacja jest bardzo istotna, gdyż dzięki temu dowiadują się jak wcielić się w postać sceniczną.
Nina stara się skończyć ze swoim hermetycznym światem, ale czy powinno się chcieć dopasować do wyznaczonych schematów? Czy kariera jest tego warta? Co jest w stanie zapewnić człowiekowi szczęście?

Obsada: Natalie Portman, Mila Kunis, Winona Ryder ("Przerwana lekcja muzyki", "Edward Nożycoręki", "Syreny").


"Medicus" (Przygodowy, dramat historyczny)

By coś osiągnąć należy z całych sił dążyć do wyznaczonego celu. A żeby iść w dobrą stronę najpierw trzeba dowiedzieć się, czego się chce. Do tego niezbędna jest ciekawość świata, która sprawia, że zadajemy pytania, drążymy pewne tematy, chcemy zagłębiać się w różnych dziedzinach wiedzy coraz bardziej...



I właśnie tak rodzi się prawdziwe powołanie do zawodu. Nie pojawia się ono z chęci dobrego zarobku, tylko z próby urzeczywistniania tego, co do tej pory siedzi tylko w naszej głowie; realizacji swoich pragnień na płaszczyźnie zawodowej.

Akcja filmu dzieje się w XI wieku, czyli w czasach średniowiecznych, gdy nie wiedziano więcej niż wiedziano, a mimo to uważało się, że wie się wiele. Rob Cole wyrusza do Persji, by pobierać nauki w szkole lekarskiej, jakiej nie ma w Europie. By tam dotrzeć musi poświęcić wiele dni, a także zmierzyć się z niekorzystnymi warunkami na pustyni czy konsekwencjami życia w państwie, gdzie wyznaje się inną religię.
Film jest świetnie zrobiony - fabuła wciąga jak gąbka wodę, a aktorzy genialnie odnaleźli się w klimacie sprzed wieków.

Obsada: Stellan Skarsgard ("Mamma Mia", "Dziewczyna z tatuażem"), Ben Kingsley.

Twoim zdaniem, jaki film jest wart polecenia?
Oglądałeś któryś z powyższych?

Komentarze

  1. skorzystam z Twojej listy, kiedy będzie mi się nudziło :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że nie widziałam żadnego filmu, ale o wszystkich słyszałam ;)
    BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W swoim czasie o każdym z nich było dość głośno :P

      Usuń
  3. Skorzystam kochana z tej listy jeszcze dziś <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! ♥ Mam nadzieję, że nie pożałujesz :D

      Usuń
  4. Loved your post! <3
    Would you like to follow each other on GFC? ^^

    Michelle | www.mishcheungx.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Filmy mega ;)

    zapraszam

    http://hellogoldengirl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pościk ;)

    http://kataszyyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądałam jeszcze tych filmów <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ogladalam żadnego z powyższych filmów nwm. czy są w moim klimacie. ;)
    Pozdrawiam i zapraszam:
    http://pasjealifasion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto obejrzeć coś, co wydaje się nie odpowiadać naszym gustom, bo możemy się pozytywnie zaskoczyć i odkryć, że nasze zainteresowania się poszerzyły lub zmieniły :).

      Usuń
  9. Oglądałam "Czarny Łabędź" i bardzo mi się ten film spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czarny łabędź to klasyk ..bardzo lubię ten film ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Osobliwy dom Pani Peregrine obowiązkowo muszę obejrzeć :)
    Gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nice, dear!
    I follow you! Follow me back?

    mysweetescapemasha.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. serię o pani peregrine uwielbiam;D

    OdpowiedzUsuń
  14. chętnie kilka obejrze ;)
    http://twinstyl.blogspot.com/2016/11/kalosze-czasnabutypl-kokardki.html

    OdpowiedzUsuń
  15. lubię takie zestawienia, zawsze mnie inspirują:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie oglądałam niczego co wymieniłaś, ale pozycje wydają się naprawdę ciekawe :)

    Obserwuję, jeśli oczywiście podoba ci się mój blog to liczę na to samo :)


    http://mvrcelia.blogspot.com/ Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kod nieśmiertelności mnie zainteresował

    OdpowiedzUsuń
  18. Żadnego filmu nie widziałam, co dziwne, bo też jestem filmo i serialomaniaczką. :D
    Sporo filmów z tego wpisu mnie zaciekawiło! Jednak chyba najbardziej "Czarny Łabędź" :)
    Także na pewno obejrzę. ^.^

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. "Czarny łabędź" wspaniały..aż mam ochotę obejrzeć jeszcze raz:)

    Zapraszam na bloga mojej siostry http://wspanialeswieta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Zainteresował mnie "pokój" :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Chętnie skorzystam z twojej listy :3
    Zapraszam do mnie i do obserwacji :)
    littlecookiebeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety nie przepadam za bardzo za oglądaniem filmów. Z ciekawszych propozycji które polecam to 'Wyścig' z 2013 roku i 'Abraham Lincoln łowca wampirów'.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Widziałam pokój i bardzo mi się podobał :)
    Trochę mnie przeraził ale to właśnie lubię w filmach
    Pozostałe muszę obejrzeć
    Fajny post
    http://nikasspace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny pomysł na serię. Naprawdę można dowiedzieć się wielu wspaniałych tytułów.
    Ja też troszkę jestem maniakiem filmowym, a słyszałam stąd tylko o dwóch filmach, z czego żadnego nie oglądałam!
    W ostatnim czasie stawiałam na takie typowo młodzieżowe. "Randka na weselu", "Dziewczyna z pociągu", "Nerve". Obecnie jestem zakochana w serialu Mr. Robot, ale oglądam go po trochu, bo tak bardzo nie chcę, żeby się skończył haha :D

    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D
      Mam tak samo, tyle że z serialem "Teen Wolf" - nie mogę uwierzyć, że to już ostatni sezon :(
      ♥♥♥

      Usuń
  25. Dziękuję bardzo za te propozycje!! na penwo obejrzę "Pokój"i "Czarny Łabędź" :) Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Muszę wreszcie obejrzeć ,,Pokój'' ;). Czekam na następne posty z tej serii ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Oglądałam tylko "Czarny łabędź" ale wszystkie pozostałe mnie zaciekawiły :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  28. Przyznam szczerze, że tez jestem uzależniona od oglądania filmów i seriali :) chętnie obejrzę te które poleciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie wiedziałam co obejrzeć przed snem. Dzięki za podpowiedź :D
    http://myplacetoreturnto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawy i przydatny wpis !

    OdpowiedzUsuń
  31. Niektóre filmy oglądałam. Musze w końcu znaleźć czas i oglądnąć ,, Pokój ". Bardzo fajny post ;)

    ns-w-zwierciadle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Widziałam "Pokój" bardzo dobry film, jak ten chłopiec uciekał z ciężarówki to na własnej skórze czułam jego strach. Uwielbiam takie filmy, które potrafią wzbudzić emocje i powodują gęsią skórkę :) oglądam wiele filmów, uwielbiam je i sama mogłabym wiele ciekawych tytułów polecić :D głównie z horrorów, bo to mój ulubiony gatunek :) jak lubisz oglądać horrory, to chętnie o nich porozmawiam :D
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. niestety żadnego nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie widziałam żadnego z tych filmów. Ostatnimi czasy bardzo rzadko oglądam filmy, raczej wolę czytać książki, to mnie bardzo pochłania :D Ja mogę polecić dwa filmy - "Sierota" i "Zielona mila". Myślę, że powinny Ci się spodobać ;)
    http://hamster-and-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafiłaś w 10, bo oba filmy widziałam i bardzo lubię :D. W szczególności "Zielona mila" wywarła na mnie ogromny wpływ.
      ♥♥♥

      Usuń
  35. Żadnych nie widziała. Dobrze, że zaraz przerwa świąteczna :D Będę miała okazję coś obejrzeć.
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  36. Oo jejku, jak dawno tu nie byłam ♥... Stęskniłam się za tym blogiem, naprawdę. :D Zanim nie rozkręciła się nauka w szkole i nie było tyle wszystkiego, wchodziłam tu kilka razy w tygodniu. Niestety teraz nie mam na to czasu, nawet brak mi go na pisanie własnych postów. :/
    Co do posta :D.. Ja również jestem wielką miłośniczką filmów i seriali ♥, a szczególnie wszelkiego rodzaju dramatów, to moja miłość ♥♥♥. Oglądam je w każdej wolnej chwili, których teraz niestety nie mam tak dużo, ze względu na to, że mam prawie codziennie sprawdziany + jeszcze szkoła muzyczna. To wszystko się kumuluje, a że teraz mam egzaminy półrocze z fletu poprzecznego i lekcje z fortepianu, to gorzej mi idzie z tym poprawianiem ocen na semestr. :/
    Oglądałam zwiastun dramatu "Pokój" i myślę, że jak tylko znajdę wolną chwilę to z chęcią obejrzę. :)
    Buziaki, zapraszam na mojego bloga, bo pojawił się nowy post :*
    http://crazylicja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Pierwsze 3 spodobały mi się najbardziej i chyba zaraz zacznę oglądać "Osobliwy Dom..." :D
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Dzięki za propozycje, już dopisałam je do moje listy i na pewno w najbliższym czasie obejrzę ;)

    Mój blog - HELLO-WONDERFUL
    Pozdrawiam cieplutko:*

    OdpowiedzUsuń
  39. Powiem szczerze, że nie słyszałam o tych filmach, ale postaram się je obejrzeć :)
    Obserwuje kochana:*
    Zapraszam: http://allixaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Kochana!
    Życzę Ci aby te Święta pozostały
    w twojej pamięci na wiele, wiele lat.
    A także co najważniejsze, zdrowia!
    No i oczywiście wszelakich blogerskich sukcesów :*!
    Wesołych Świąt!
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję Kochana :*
      Tobie również życzę jak Najweselszych Świąt ♥

      Usuń
  41. Nie oglądałam żadnego z powyższych filmów, ale zapisuję je na listę tych do obejrzenia!

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com
    Do 25.12 trwa także grupowe rozdanie na moim blogu: http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/2016/12/swiateczne-rozdanie-wygraj-jeden-z-5.html

    OdpowiedzUsuń
  42. Czarny Łabędź jest zdecydowanie wart obejrzenia :)

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. "Czarny łabędź" miałam przyjemność oglądać :) Życzę ci udanego sylwestra :)
    http://poszukiwacze-okazji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetne zdjęcie, szczególnie polecam Czarny Łabędź. :-) Świetnym prezentem dla przyjaciół i dla Ciebie może być pościel młodzieżowa https://zaira.pl/pl/c/Posciel-mlodziezowa/71. W wielu kolorach i motywach. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie oglądałem żadnego z tych filmów, ale dzięki za nowe tytuły do obejrzenia :) Dzięki Tobie mam kilka nowych tytułów do obejrzenia. Serdecznie Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

✿ Życzę miłego dnia / Have a nice day